Sivun näyttöjä yhteensä

tiistai 5. kesäkuuta 2012

Synnystään pyöreän ei tarvitse olla ikuisesti pyöreä

Hei

Olen nimeltäni Jassu, ja tarkoitukseni on saada yhteensä 15kg pois painostani. Laihduttanut olen jo useampia kertoja aiemminkin, mutta valitettavasti innostus on lopahtanut aina kesken hyvin varhaisessa vaiheessa. Paras saavutus oli, kun sain 10kg pois, jolloin olin 63kg (nyt senkin melkein jo saanut takaisin hyllymään lanteilleni)... Nyt olen valmis ottamaan haasteen uudelleen vastaan, parantamaan ruokailutottumuksiani ja ottamaan liikunnan osaksi elämääni.Tällä kertaa mä onnistun.


Lähtötilanne

Paino 69,2kg
Pituus 155cm


" Painoindeksisi on 28,8.


Sinä olet lievästi ylipainoinen.", sanoo laskuri.


Ollessani 59,9kg, olisin normaalipainon rajalla.
Ollessani 55kg, painoindeksini olisi 22.9, ja siihen minä tähtään.



Miten?

Tänään kävin ostamassa itselleni jumppakortin ja jumppakengät. Tarkoitus olisi käydä 2-3 kertaa viikkoon mm. circuit trainingissa, Functional Fusionissa, Pumpissa, Kuntopiirissä, V-P-R:ssä, Powerstepissä ja Superbodyssa vaihdellen ohjelmaani viikoittain. Sitten, kun edistyn, niin voin ruveta katselemaan myös muita erilaisia jumppia aikatauluuni :)

Lisäksi ostin oikeanlaiset, hyvät juoksukengät. Tarkoitukseni olisi myös kasvattaa kestävyyskuntoa juoksemalla. Kuntoni on todella huono. Pari kesää sitten jaksoin maksimissaan hölkätä 8 minuuttia putkeen. Tavoitteenani olisi jaksaa 20 minuuttia reipasta hölkkää.

Puma Trainlite Xt Vex - jalkine jumppiin, Top-Sportista 59,90€ (norm. 114,90€)


Niken juoksukenkä alennuksessa Budget Sportista 59,90€ (norm. 120€)



Miksi?

Tiedän, että en ole kuitenkaan ihan "hirveän" ylipainoinen, mutta kuitenkin sen verran, että se vaikuttaa mm. vaatevalintoihin päivittäin. Toiveenani olisi päästä joskus julkiselle paikalle ottamaan aurinkoa bikineissä. Se olisi niin ihanaa! Mutta liika ympärillä on liikaa. Ei minua pieni pömppis haittaisi mitään.

Lisäksi taustalla ovat myös terveydelliset syyt. Polvissani on synnynnäinen rakenteellinen vika, joka saa polvet ns. "muljuamaan" paikoiltaan, esim. kun painoa tulee niille liikaa huonossa asennossa. Olen jättänyt sen takia luistelun, hiihdon, trampoliinilla hyppimisen jne. pois. Laskettellakaan en sitten koskaan kerennyt ja ruillaluistelemisen opettelu jäi vain pariin kertaan. :( Harmittaa, mutta kyllä tämän kanssa toimeen tulee. Liikunta, lihaksen kerryttäminen jalkoihin ja painon pudottaminen vähentäisi huomattavasti tätä vaivaa.


Tämmöinen kroppa mulla on...



... enkä todellakaan ole tyytyväinen!


Heippa hyvä paha ruoka

Niin, mitäpä siihen lisätä. Pahimmat viholliset mulle ovat sipsit ja suklaa. Kävinkin tänään vielä kaupan kautta, ja ostin molempia. Tämä päivä meni vielä herkutellessa, mutta huomenna se sitten alkaa. Hyvästi ihana, rasvainen, lihottava ruoka!




ps. ja mitat omasta vartalosta tulevat myöhemmin, kun saan hankittua mittanauhan! :)

4 kommenttia:

  1. Jään seurailemaan blogiasi. Ite oon ollut pahimmillani 153 cm ja n. 70 kg. Nyt painan ~53 kiloa.
    Ollaan siis aloitettu aikalailla samoista mitoista.

    VastaaPoista
  2. Hienoa, tervetuloa seuraamaan! :) Ja kiva nähä näitä ns. onnistumistarinoita, siirrynpä itsekin seuraamaan sun blogia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun "onnistumistarinasta" ei vaan kannata kauheesti ottaa mallia. :/

      Mut tsemppiä sulle tähän projektiin. :)

      Poista
  3. niin no kaikilla on tapansa laihtua :) kiitoksia!:)

    VastaaPoista